Blood Red Shoes

  • Blood Red Shoes – dwuosobowy zespół pochodzący z Brighton (Anglia) grający rock alternatywny.

    Ogólne

    Zespół został założony w 2004 roku przez Steven Ansell i Laura-Mary Carter, po tym jak ich poprzednie projekty rozpadły się. W wywiadzie w Berlinie Laura-Mary Carter przyznała, że nazwa zespołu została zaczerpnięta z musicalu Ginger Rogers/Fred Astaire. Grupa mówi, że duży wpływ na ich twórczość miał amerykański, podziemny punk oraz rock. Blood Red Shoes czerpał inspirację z takich zespołów jak Babes in Toyland , Nirvana , Queens Of The Stone Age , Q and not U , Pixies , Fugazi i Sonic Youth. Zespół często oddala się od obecnej angielskiej muzyki gitarowej i uważa się za zespół punkowy. Grupa w swych tekstach wyraża gniew, frustrację, alienację, nudę, dezorientację oraz nadzieję wolności. Muzycy otwarcie popierają anty-faszystowskie kampanie, takie jak Love Music Hate Racism oraz nagrywając utwór "Can't find the Door", który ukazał się na drugim albumie LMHR w 2007 roku. Zagrali również na festiwalu feministek Ladyfest.

    Pierwsze single

    18 lipca 2005 roku ukazał się ich debiutancki singiel "Victory for the Magpie", a podwójny A-side "Stitch Me Back / Meet Me at Eight", "ADHD" i " You Bring Me Down" w roku 2006. Po zagraniu ponad 300 koncertów w Wielkiej Brytanii, podpisali umowę z V2 w kwietniu 2007 r., z którym wydali single "It's Getting Boring By The Sea" (11 czerwca 2007) i "I Wish I Was Someone Better" (29 października 2007), a także zestawienia singli "I'll Be Your Eyes" dnia 25 czerwca 2007 roku.

    Box of Secrets

    W związku ze sprzedażą V2 do Universal Music Group, zespół wydał debiutancki album "Box of Secrets" razem z wytwórnią Mercury Records 14 kwietnia 2008 roku. W listopadzie 2007 torrent z albumem dostał się do Internetu, czyli kilka miesięcy przed sprzedażą detaliczną. Zespół komentował, że chociaż nie mają problemu z udostępnianiem plików i pobieraniem darmowej muzyki, udostępniony album bez stworzonej grafiki i broszury lirycznej był rozczarowującym wydarzeniem.

    Fire Like this

    Po trasie koncertowej w 2008 roku, zespół zaczął pisać nowe utwory na nową płytę w pierwszych miesiącach 2009 r. Ponownie zaczęli tournee w marcu 2009 roku i wprowadzali nowe piosenki na każdym koncercie, czasem w tym piosenki niedokończone lub te bez słów. Otworzili Foals w Brighton w 2009 r. grając wszystkie nowe piosenki z wyjątkiem "It's Getting Boring By The Sea" i "This Is Not For You". W dniu 17 maja 2009, zespół grał w All Tomorrow's Parties (festiwal ATP), został zaproszony do gry przez The Breeders. Zespół nagrał drugi album z Mike Crossey w studiu Motor Museum w Liverpoolu. Przyczynił się również utwór instrumentalny o nazwie "Carry Knots" na CD Audioscope, w ramach pomocy osobom bezdomnym Shelter, który ukazał się w październiku 2009.

    W dniu 25 listopada 2009 r., zespół złożył nowy utwór, "Colours Fade", dostępny do pobrania z ich strony internetowej. Niezależny webzine muzyki Music Magazine napisał, że brzmienie zespołu zostało wzmocnione.

    Nowy singiel zespołu, "Light It Up", miał premierę w dniu 5 stycznia 2010 r. przez Radio 1 Huw Stephens. Singel został wydany 22 lutego, na tydzień przed premierą ich drugiego albumu Like This Fire w dniu 1 marca 2010 roku. 10 maja 2010 roku został wydany następny singiel "Don't Ask". 16 sierpnia 2010 pojawił się teledysk do trzeciego singla z albumu "Fire Like This" - "Heartsink".

    In Time To Voices

    Po ich ostatnim koncercie 17 września 2011 roku, kilka tygodni później zespół zaczął nagrywać ich trzeci album -In Time To Voices w The Motor Museum studio w Liverpool'u, ponownie ich producentem został Mike Crossey. Nagrania rozpoczęły si 18 października.

    24 stycznia 2012 odbyła się premiera nowego singla "Cold" w BBC Radio 1. Tenże singiel został wydany 19 marca 2012, a nowy album ukazał się 26 marca. Do tej pory zostały wydane 3 single: "Cold", "In Time To Voices" i "Lost Kids".

    Dyskografia

    Albumy

    Single

    Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.

fb custom audience
google remarketing

adform