Roberto Bellarosa

  • Roberto Bellarosa (ur. 23 sierpnia 1994 w Wanze) – belgijski piosenkarz z włoskimi korzeniami, zwycięzca pierwszej edycji walońskiej wersji programu The Voice Belgique, reprezentant Belgii podczas 58. Konkursu Piosenki Eurowizji w 2013 roku.

    Biografia

    Dzieciństwo, edukacja

    W wieku 9 lat Roberto Bellarosa został zapisany przez rodziców do szkoły muzycznej. Podczas lekcji śpiewu nauczyciel zauważył jego możliwości wokalne. Jego rodzice zaczęli wysyłać go na dodatkowe lekcje śpiewu.

    2011–2012: The Voice Belgique

    W 2011 roku Bellarosa zgłosił się drogą internetową do udziału w przesłuchaniach do pierwszej edycji walońskiej wersji programu The Voice – The Voice Belgique. Wokalista zakwalifikował się do kolejnego etapu castingu, podczas którego zaśpiewał utwór „You Give Me Something” z repertuaru Jamesa Morrisona. Wszyscy członkowie komisji jurorskiej, w składzie: Quentin Mosimann, Lio, Joshua i Beverly Jo Scott, byli zainteresowani dołączeniem Bellarosy do swojej drużyny, jednak ten wybrał na kapitana Mosimanna.

    10 kwietnia 2012 roku, czyli po 16 tygodniach zmagań, Bellarosa wygrał program, zdobywając 57% głosów widzów. W nagrodę podpisał kontrakt z wytwórnią Sony Music, która wydała jego debiutancki mini-album, zawierający dwa single.

    W 2012 roku, Bellarosa (wraz z 11 innymi uczestnikami) wziął udział w belgijskiej trasie koncertowej zatytułowanej The Voice Belgique. 6 lipca tego samego roku wydał swój pierwszy singiel „Je crois”, który nagrał wspólnie ze swoim trenerem z programu. Debiutancki album wokalisty, Ma voie, został wydany 21 września, a drugi (Apprends-moi) – 26 października.

    2013: Konkurs Piosenki Eurowizji

    16 listopada 2012 roku Bellarosa został wybrany wewnętrznie przez belgijskiego nadawcę RTBF na reprezentanta Belgii podczas 58. Konkursu Piosenki Eurowizji, który odbył się w szwedzkim Malmö w 2013 roku.

    Przypisy

    Linki zewnętrzne

    Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.

fb custom audience
google remarketing

adform