The Cat Empire

  • The Cat Empire jest australijską grupą muzyków, składającą się z dwóch głównych wokali, dwóch trąbek, puzonu, saksofonu, perkusji, klawiszy i DJ'a oraz wielu innych instrumentów.

    Powstała w Melbourne, w Australii. Ich brzmienie jest często opisywane jako mieszanka jazzu, ska, funku i rocka z dużymi wpływami latynoskimi.

    Zespół koncertował w wielu miejscach w Australii, USA i Europie, oraz wydał cztery albumy, z których dwa pierwsze otrzymały status podwójnej platynowej płyty, zaś trzeci otrzymał ARIA Music Award w kategorii The Best World Album. Ich czwarta płyta, So many Nights, została wydana na rynek 22 sierpnia 2007. Ich piosenka "Sly" została wykorzystana w grze EA Sports FIFA 08.

    Aktualnie w skład The Cat Empire wchodzą Ollie McGill (klawisze i wokal), Ryan Monro (bas i wokal), Felix Riebl (perkusja i wokal główny), Harry James Angus (Trąbka i wokal główny), Will Hull-Brown (bębny) i Jamshid "Jumps" Khadiwhala (perkusja). Graja również z wieloma artystami gościnnie.

    Częstym tematem ich utworów jest odrzucenie szerzącego się materializmu, wojny, nietolerancji i entuzjastyczne przyjęcie różnorodności kulturowej oraz prostego beztroskiego życia. Fanów taktują bardzo ciepło wysyłając, między innymi, osobiście podpisane i zaadresowane kartki do członków ich wolontariackich zespołów promocyjnych. Nazwa zespołu wzięła się od tytułu rysunku młodszego brata Felixa Riebla, Maxa.

    Dyskografia

    • The Cat Empire (2003) - #15 Australia
    • Two Shoes (2005) - #1 Australia
    • Cities (The Cat Empire album) (2006) - #11 Australia
    • So Many Nights (2007) - #2 Australia
    • The Cat Empire#2009 (2010)
    • Live @ Adelphia (2001)
    • On the Attack (2004)
    • Live on Earth (2009) - #14 Australia
    • Cinema (2010) - #3 Australia
    • Steal the Light (2013)

    Tekst udostępniany na licencji Creative Commons: uznanie autorstwa, na tych samych warunkach, z możliwością obowiązywania dodatkowych ograniczeń. Zobacz szczegółowe informacje o warunkach korzystania.

fb custom audience

adform