#WOLEWIEDZIEC

Poznajcie szczegóły akcji

„Każdego dnia w Polsce nawet trzy osoby dowiadują się, że są zakażone wirusem HIV. Aż dwie trzecie zakażonych nie ma takiej świadomości, bo po prostu się nie bada” – akcja #WOLEWIEDZIEC ma za zadanie poprawienie tych statystyk.

O tym, z jak poważnym problemem mamy do czynienia, mówią dane epidemiologiczne. Od początku epidemii, czyli od 1985 roku do lipca 2017 roku, wirusa HIV wykryto w Polsce u 22 657 osób. W tym samym czasie odnotowano ponad 3,5 tysiąca zachorowań na AIDS, a 1382 osoby z powodu tej choroby zmarły. Co roku liczba zakażonych wzrasta o kilkanaście procent. W 2015 roku Polska znalazła się na niechlubnej liście 10 krajów Europy z największą liczbą nowych zakażeń HIV. Dwie trzecie zakażonych wirusem HIV nie wie o swojej chorobie. Żyją z nią, nie zdając sobie z tego sprawy, tym samym narażając innych na zakażenie i zmniejszając swoje szanse na spokojne życie, które mogliby wieść dzięki stałej kontroli lekarza i terapii antyretrowirusowej.

Dlatego FASHION MAGAZINE wraz z MTV Polska postanowiły zainicjować akcję #WOLEWIEDZIEC. Projekt wspierają Ambasadorzy: Dawid Kwiatkowski. Grażyna Wolszczak, Robert Biedroń, Natalia Siwiec, Karolina Pisarek, Piotr Grabarczyk i Michał Baryza.

Ambasadorzy wzięli udział w specjalnej sesji zdjęciowej, która będzie promować całą akcję. Efekty sesji można zobaczyć w najnowszym numerze FASHION MAGAZINE. Projekt będzie promowany dodatkowo w kanale MTV Polska oraz online i w mediach społecznościowych organizatorów i Ambasadorów akcji.

Symbolem akcji #WOLEWIEDZIEC jest serce z czerwoną wstążką. Okazaniem poparcia dla inicjatywy jest malowanie na skórze symbolu akcji oraz oznaczanie zdjęć hasztagiem #WOLEWIEDZIEC.

Czwartek, 07. Czerwca 2018

fb custom audience

adform